Blog despre culturism

De ce sa mananci dimineata inainte de sala

Pentru a avea rezultate in acest sport, stim ca alimentatia este cruciala; proteinele pentru refacerea si cresterea masei musculare, carbohidratii si grasimile ca surse de energie. Dar nu conteaza doar calitataea, ci si cantitatea. Asta, bineinteles, in functie de obiective.
Sa zicem ca necesarul tau zilnic de proteine e in jur de 160 g, iar cel de carbohidrati, in jur de 300 g. Asta nu inseamna ca le mananci la o masa sau doua si ai terminat pe ziua respectiva. E bine sa imparti necesarul zilnic in mai multe mese. S-a dovedit stiintific ca e important sa avem un flux continuu de aminoacizi in sange, ceea ce inseamna mese regulate in care sa ai in jur de 25-30 g de proteina/ per masa. Aceasta cantitate e suficienta pentru a incepe sinteza proteica in organism. Este evident ca avem nevoie de mai multe mese pe zi – o medie de 5 mese. Cele mai importante, dupa parerea mea, sunt: micul dejun, masa de dinainte de antrenament si masa de dupa antrenament.
Azi vom vorbi putin despre micul dejun.

Vom vorbi despre micul dejun pentru ca sunt multe persoane care sar peste aceasta masa. Sunt persoane pentru care prima masa din zi e la ora 10 sau chiar mai tarziu.

De ce nu e bine sa sarim peste micul dejun?
Vorbeam mai sus ca, pentru rezultate, e nevoie de un flux continuu de aminoacizi in sange. Gandeste-te ca peste noapte, cat timp ai dormit in cele 6 – 8 ore, nu te-ai hranit deloc. Nu mai ai aminoacizi in sange, respectiv muschii nu mai au cu ce sa se hraneasca si intra foarte usor in stare de degradare. Pentru ca au trecut 8 ore de somn, la care mai adaugam inca 3-4 ore care trec pana la prima masa, ajungem la 12 ore in care nu am mancat. E clar ca nu va exista progres in cresterea masei musculare, ci doar regres, ca sa nu mai vorbim daca te si antrenezi de dimineata si faci antrenamente cu greutati. Am intalnit persoane care merg la sala de dimineata si nu mananca nimic inainte de sala, din diferite motive; ca nu apuca sa manance, ca nu pot, ca nu le este foame etc. Total gresit! Cum sa te astepti sa mai cresti sau sa ai rezultate, daca dupa atatea ore in care ai dormit si nu te-ai hranit, mai faci si un antrenament cu greutati in care soliciti la maxim musculatura care deja era „infometata”? Singura situatie in care poti sa mergi la sala fara sa mananci, e atunci cand vrei sa slabesti si sa faci doar cardio pe stomacul gol. Despre acest subiect poti citi in articolul „Importanta exercitiilor cardio”, pe blogul despre culturism, Mega Proteine.

Asadar, nu sari niciodata peste micul dejun, daca vrei sa ai rezutate in cresterea masei musculare! Dupa atatea ore de somn, aminoacizii lipsesc din sange, iar muschii sunt goliti de glicogen si au mare nevoie de hrana, cu atat mai mult, daca te si antrenezi cu greutati dimineata!

Si nu uitati! Pentru rezultate maxime, trebuie sa va antrenati, sa va odihniti si sa mancati corespunzator!

(articol scris de antrenor fitness Andrei Nilgesz)