Blog despre culturism

Gambe „incapatanate” | Recomandari pentru imbunatatirea formei gambelor

Aveti si voi gambe incapatanate sau natura v-a inzestrat cu niste gambe de invidiat?
Daca faceti parte din prima categorie, recunosc ca e foarte greu, dar nu imposibil de lucrat cu niste gambe incapatanate. Cu toate ca geneticul are cel mai mare rol, nu trebuie sa ne descurajam, pentru ca mereu exista sugestii, tehnici, care ne pot ajuta sa ne imbunatatim grupele musculare mai dificile, in cazul de fata, gambele.

Fata de alte grupe, gambele sunt mai greu de stimulat, deoarece mai toata ziua suntem in picioare si le folosim in activitatile zilnice, deci sunt obisnuite cu stresul fizic. Prin urmare, trebuie sa le „socam” pentru a le putea stimula si a avea rezultate. Am sa va descriu mai jos ce am vazut ca da rezultate la mine. Puteti incerca si voi! Metoda folosita de mine s-ar putea sa va foloseasca si voua!

Dar pana atunci, vreau sa va spun ce sa nu faceti, ce sa evitati, daca vreti sa va imbunatatiti forma gambelor.

Evitati sa le lasati la sfarsitul antrenamentului, cu atat mai mult dupa un antrenament de picioare! Dupa un antrenament greu de picioare, cand ai tras tare, toata energia, motivatia si concentrarea s-au pus in prima parte a antrenamentului. Va cam piere cheful de gambe! Oricat de mult v-ai dori, nu mai aveti aceeasi motivatie, energie si concentrare si pentru gambe! Sa fim realisti, de cate ori am fost in situatia descrisa mai sus si din acest motiv am sarit peste antrenamentul de gambe sau, daca totusi le-am antrenat, am facut-o asa, pe repede inainte?

Prin urmare, va recomand sa antrenati gambele la inceputul antrenamentului. Atunci energia, motivatia si concentrarea sunt la cote maxime si sigur veti stoarce la maxim gambele!

Urmatorul sfat legat de ce sa nu faceti, este sa nu le antrenati gresit! Nu faceti jumatati de curse la executie; faceti curse intregi! Intindeti la maxim, contractati la maxim, pentru ca este o grupa musculara ca oricare alta. Ii vad pe foarte multi ca pun greutati mari si fac miscari rapide cu jumatati de curse. Asa sigur nu veti avea rezultate!
Si gambele sunt o grupa musculara ca si celelalte, deci tratati-le ca atare! Intindeti si contractati la maxim fiecare repetare, incet si controlat. Cand faceti contractia pe varfuri, va recomand sa ramaneti acolo 1-2 secunde, apoi sa coborati calcaiul cat mai jos si sa intindeti cat mai bine.

Legat de tehnica, va recomand 2 antrenamente pe saptamana. La primul antrenament, 2-3 exercitii cu greutati mari, dar asa cum am scris mai sus, incet si controlat cu curse intregi, repetari in jur de 10-12. In schimb la al 2- lea antrenament, 2-3 exercitii, dar cu greutati spre medii si cu multe repetari 20-30 repetari. Fie ca faceti 20 sau 30 repetari, va recomand sa alternati pozitia varfurilor de la picioare. Daca faceti 20 repetari, faceti 10 repetari cu varfurile spre exterior, urmate imediat de alte 10 repetari cu varfurile in interior. Daca vreti sa faceti 30 repetari, faceti 10 cu varfurile in exterior, 10 in interior si ultimele 10 cu varfurile drepte. Va garantez ca o sa va arda gambele si veti simti ca sunt gata sa explodeze! 🙂

Mie mi-a mers bine asa! Incercati si voi, nu aveti nimic de pierdut!

Si nu uitati! Pentru rezultate maxime, trebuie sa va antrenati, sa va odihniti si sa mancati corespunzator!

(articol scris de antrenor fitness Andrei Nilgesz)