Blog despre culturism

Adevarat sau fals in culturism

16_FB_adevarat_falsM-am gandit sa analizam in randurile de mai jos, cateva mituri pe care probabil le auzim mai des.

1. Daca te antrenezi mai mult, vei avea muschi mai mari.

Stim cu totii ca muschii nu cresc in timpul antrenamentului, ci dupa. In timpul antrenamentului, stimulam muschii. Ei vor creste daca ii hranim corespunzator, daca le oferim nutrientii necesari si de calitate (macronutrienti si micronutrienti), daca le dam timp pentru refacere, daca ne odihnim suficient.

2. Daca mananci doar o data sau maxim de doua ori pe zi, slabesti mai repede.

Daca mananci doar o data sau de doua ori pe zi, nu faci altceva decat sa iti incetinesti foarte mult metabolismul si organismul va trece in modul de siguranta, cand datorita lipsei de hrana suficienta, va incepe sa depoziteze sub forma de grasime aproape tot ce mananci. In schimb, daca mananci mai des, (4-6 mese pe zi) portii mai mici, iti accelerezi metabolismul si vei incepe sa arzi mai multe calorii, ceea ce te va ajuta in procesul de slabire.

3. Daca faci sute de abdomene zilnic, vei avea abdomen cu patratele.

Daca faci multe exercitii pentru abdomen, dar nu ai o dieta adecvata, nu vei avea niciodata un abdomen cu patratele. Faptul ca faci acele exercitii pentru abdomen, te ajuta sa iti tonifici musculatura si sa o reliefezi, dar atata timp cat nu esti atent la ce mananci, cat mananci, cand mananci, rezultatele vor fi minime spre deloc. Grasimea de pe abdomen va ramane tot acolo si nu se vor vedea patratelele pentru care tragi atat de mult la sala.

4. Daca vrei sa slabesti, trebuie sa te feresti de grasimi.

Partial e adevarat! Am spus partial, pentru ca nu toate grasimile sunt daunatoare. Dimpotriva, pentru o buna functionare a organismului, avem nevoie de grasimi sanatoase. Aici ma refer, in special, la acizii grasi esentiali omega 3-6-9, pe care ii putem lua din alimente sau suplimente. Acizii grasi esentiali au un rol imortant in buna functionare a creierului, scad colesteroul rau, regleaza tensiunea arteriala. Apoi avem vitaminele A, D, E, K, care sunt vitamine liposolubile (sunt absorbite prin intermediul tractului intestinal cu ajutorul grăsimilor).

5. Daca te antrenezi si iei suplimente, dupa ce te lasi, te dezumfli si ti se lasa muschii.

Daca te antrenezi ocazional si mananci suficienti macro si micronutrienti, nu ai nevoie de suplimente. Probabil ca vei reusi sa te refaci destul de bine doar cu nutrientii din alimente. Insa, daca faci antrenamente regulat, de 4-6 ori pe saptamana, poate uneori si de 2 ori pe zi, avand un antrenament cu greutati si poate si o sedinta de cardio, nu vei reusi sa te refaci doar cu nutrientii din alimente, prin urmare vei avea nevoie de suplimente. Insa, in ambele cazuri, fie ca iei suplimente sau nu, daca te vei lasa de antrenamente, iti vei pierde tonusul muscular, muschii isi vor pierde din volum. Daca nu sunt folositi, muschii incep sa se atrofieze. Deci, problema nu consta in faptul ca folosesti sau nu suplimente, ci se datoreaza lipsei de exercitii fizice.

Nu uitati! Pentru rezultate maxime, trebuie sa va antrenati, sa va odihniti si sa mancati corespunzator!

(articol scris de Andrei Nilgesz)