Aminoacizi esentiali, Glutamina, BCAA, Arginina, Beta alanina

Cei mai buni aminoacizi esentiali pentru masa musculara, culturism si sanatate, tablete, lichizi, pudra, efervescenti, cu sau fara aroma (103)

Masa musculara se construieste din proteine, iar proteinele sunt formate din aminoacizi. Aici gasesti aminoacizi de la cei mai buni producatori din lume. Citeste despre aminoacizi

4.69 (1363 voturi)
 1 2 3 4 6 » 
 1 2 3 4 6 » 

Ce sunt aminoacizii.
Cei mai buni aminoacizi pentru sanatate si cresterea in masa musculara

 

  1. Ce sunt aminoacizii:

Proteinele (componenta de baza din masa musculara, par, piele, anticorpi) sunt formate din aminoacizi. Exista 20 de aminoacizi care participa la formarea proteinelor corpului uman, din care 8 sunt numiti esentiali, pentru ca nu pot fi produsi de organismul uman si trebuie adusi din exterior, printr-o alimentatie echilibrata si suplimente nutritive, unde e cazul.

Aminoacizii esentiali sunt, in general: valina, leucina, izoleucina, triptofan, fenilalanina, metionina, lizina si treonina.
Aminoacizii ne-esentiali sunt: alanina, prolina, glicina, serina, tirozina, asparagina, glutamina, cisteina, acid aspartic, acid glutamic, arginina, histidina (acesta din urma constituie un aminoacid esential pentru copiii cu varsta sub 1 an).

Conform oamenilor de stiinta, un aminoacid este esential daca: "nu poate fi sintetizat de catre organism din resursele disponibile celulelor in mod obisnuit, la viteza necesara cresterii normale." (Borman, 1946)

Asadar, am putea spune ca din punct de vedere functional, toti aminoacizii sunt esentiali in conditii care solicita corpul peste masura obisnuita. Resursele nutritive ale corpului uman sunt limitate, deci ele trebuie refacute prin alimentatia si suplimentele potrivite stilului de viata individual. O masa musculara mai mare decat a oamenilor obisnuiti poate deci necesita aport suplimentar de aminoacizi considerati ne-esentiali. In general, pentru culturisti sunt considerati esentiali si: glutamina, alanina, arginina, taurina (derivata in mod natural din cisteina).

  1. Cei mai buni aminoacizi pentru pentru cresterea in masa musculara si sanatate:

BCAA - (branched chain amino acid - aminoacid cu lant ramificat) : aminoacizii de tip BCAA care participa la formarea proteinelor umane sunt: valina, leucina si izoleucina, deci BCCA sunt aminoacizi esentiali.

Leucina - considerat cel mai important BCAA, este cel mai puternic activator de proteine in dezvoltarea masei musculare.
Rol important in prevenirea pierderii si distrugerii tesutului muscular.
Ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange.


Izoleucina - impreuna cu leucina si valina creste rezistenata in timpul antrenamentelor si furnizeaza energie muschilor.
Ajuta la formarea hemoglobinei (sangelui) si regleaza nivelul zaharului din sange.
Surse de izoleucina: carne, nuci, peste, soia.


Valina - contribuie la furnizarea energiei necesare tesutului muscular.
Stimuleaza cresterea si regenerarea masei musculare.
Surse de valina: ciuperci, carne, arahide, lactate.

Alte efecte benefice ale consumului de suplimente proteice cu BCAA demonstrate stiintific:

  • Ajuta corpul sa se refaca mai rapid dupa efort fizic reduce febra musculara, creste rezistenta la efort
  • Previne din pierderea masei musculare datorita imbatranirii, dietelor sau cancerului
  • Exista dovezi ca aminoacizii BCAA ar fi benefici si in cazul cirozei sau a problemelor la ficat

Glutamina:

  • Contribuie la cresterea masei musculare, performanta sportiva si reduce discomfortul muscular de dupa antrenamente
  • Joaca un rol critic in sistemul imunitar
  • Este esential in sanatatea intestinala, ajuta la cresterea si mentinerea celulelor din intestine si impiedicarea eliberarii de toxine din intestin in organism

Alanina:

  • Reduce acumularea de acid lactic in timpul antrenamentelor, ceea ce ridica performanta sportiva
  • Beta-alanina reduce oboseala, creste anduranta (stamina) si ridica performanta in timpul antrenamentelor de mare intensitate. Studiile arata ca intarzie punctul de epuizare din timpul antrenamentelor
  • Studiile arata ca are efecte de anti-imbatranire, e antioxidant si intareste sistemul imunitar
  • Participa la sanatea inimii si calitatea musculara la persoanele in varsta.

Arginina:

  • Poate participa la performanta musculara stimuland productia de oxid nitric care imbunatateste circulatia sangelui, oxigenarea musculara, metabolizarea glucozei si furnizarea energiei catre celule
  • L-arginina ajuta la scaderea tensiunii arteriale (sistolica si diastolica)
  • Devine aminoacid esential in timpul infectiilor sau traumelor fizice serioase (arsuri, septicemie, operatii, etc)
  • Exista dovezi stiintifice ca ajuta la disfunctiile erectile si la prevenirea preclamsiei (o complicatie in timpul sarcinii)

Taurina:

  • "Molecula Minune", cum este taurina supranumita de catre unii cercetatorii, e prezenta in concentratie ridicata in creier, ochi, inima si muschi
  • Creste capacitatea muschilor de a se contracta si de a produce forta
  • Reduce oboseala, leziunile musculare din timpul antrenamentelor, si protejeaza muschii de stresul oxidativ
  • Creste consumul de grasime in timpul antrenamentelor, asadar ajuta la scaderea in greutate
  • Protejeaza celulele ficatului
  • Nu se cunosc efecte adverse atunci cand este suplimentata in doze rezonabile
  • Responsabila pentru hidratarea adecvata si echilibrul electrolitic in celule, are rol important in digestie, sustine functiile sistemului nervos central si ale ochilor, are efect antioxidant si rol important in sistemul imunitar

 

Surse:
Borman, A., Wood, T. R., Balck, H. C., Anderson, E. G., Oesterling, M. J., Womack, M. & Rose, W. C. (1946) The role of arginine in growth with some observations on the effects of argininic acid. J. Biol. Chem.166:585-594.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28638350/ "Branched-Chain Amino Acid Ingestion Stimulates Muscle Myofibrillar Protein Synthesis following Resistance Exercise in Humans"